Önismerettel a sikeres jövőért

KamaszMentor

KamaszMentor

A tanácsadók réme! - Ki ő?

2020. április 29. - Zsuzsa Kozákné
luisa-schetinger-9o2u5jpcbm8-unsplash.jpg

"A tanácsadók réme az a kitűnő tanuló gimnazista lány, akit minden IS érdekel"

- ezt még az egyetemen mondogatta Kenderfi Tanár úr :)

Miért van így? Csúnya szóval: nem találunk "fogást" rajta. Valamit, ami arra az irányba mutat, hogy valami jobban érdekli őt, mint minden más.

A múltkor eljött hozzám egy lány, Fanni. Úgy éreztem, hogy Édesanyja egyfajta ajándéknak szánta Neki, hogy biztosít számára egy mentort, aki segíti őt a pályaválasztás körüli döntések meghozatalában. "Tiszta sor" - gondolhattam. VOLNA.

Photo by Luísa Schetinger on Unsplash

Optimistán kezdtem neki a tanácsadásnak, a tőlem megszokott módon elkezdtem felmérni a tanácskérő érdeklődési körét, mi motiválja, stb. 3-4 mondat után nyilvánvalóvá vált számomra, hogy ennek a lánynak nem én vagyok az embere. Valójában ő már tudta, hogy mi szeretne lenni, és ezt el is mondta nekem. Céltudatos és magabiztos volt. Úgy éreztem, hogy egy kicsit butának lát engem. Végül is, mindenfélét kérdeztem, biztosan tájékozatlan vagyok :) Valóban, a tanácsadói folyamat első lépése a tanácskérő megismerése. Nem kezdek el divatos pályákat ajánlani, elitgimnáziumokat bemutatni és egyéb ismereteket átadni, amíg nem tudom, hogy neki mire van szüksége.

MIÉRT?

Mert nem azért ültem le vele szemben, hogy a saját egómat simogassam azzal, hogy csillogtatom a tudásomat. Hanem szeretném megismerni őt. És aztán, ha szeretné, elkezdhetünk együtt dolgozni. Ő nem szerette volna.

AKKOR MOST KUDARCOT VALLOTTAM?

 

Nem gondolom így. Ez a döntés róla szólt, és nem énrólam. Ő tudta, hogy mit akar az élettől - valószínűleg meg is fogja kapni. Én pedig nyugodtan engedtem el őt.

Miért mondtam el ezt a történetet? Fanni a tanácsadók réme? Nem! Hiszen ő nagyon is tudja, hogy mi érdekli őt, és mi szeretne lenni. Egyszerűen neki nincs szüksége tanácsadásra :) És ez így van rendjén. 

Biztosan van olyan terület, ahol hozzá tudtam volna tenni a személyiségéhez. De nekem nem feladatom, hogy rámutassak, hogy hol lehet szüksége a fejlődésre. Tudjátok, ahogyan egy plasztikai sebész sem mondja azt a páciensnek, hogy az elálló fülét kellene megműteni, ha az csak az anyajegyét szeretné levetetni a hátáról...

A bejegyzés trackback címe:

https://kamaszmentor.blog.hu/api/trackback/id/tr8215648992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása